Bay of Islands, Piha Beach, Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Niels Voorhorst - WaarBenJij.nu Bay of Islands, Piha Beach, Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Niels Voorhorst - WaarBenJij.nu

Bay of Islands, Piha Beach, Auckland

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Niels

22 November 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo iedereen,
Zaterdag 10 november was het weer tijd voor een nieuwe trip; dit keer naar het noordelijke Bay of Islands. Het was landschap was weer hetzelfde als altijd: groen, groener, groenst. Het enige echt bijzondere op de heenweg was dat we de door een tunnel gingen waarvoor we tol moesten betalen. Wij – als goed voorbereide reizigers – hadden natuurlijk geen flauw idee hoe dat hier allemaal werkte, dus gingen in de auto maar even druk overleggen/internetten. Toen we het antwoord eindelijk wisten, waren we die tunnel al een eeuwigheid gepasseerd en resulteerde ons niks anders dan achteraf de tunnel en de administratiekosten ($50) van het autoverhuurbedrijf te betalen…. Shit happens!
Na deze goede start zijn we maar even gestopt langs 1 van de stranden die we onderweg tegen kwamen. Het strand genaamd Bream Bay, bij mij beter bekend als Dream Bay of knappe vrouwen strand, lag vol met reddingsboten aangezien er net een oefening bezig was. Aangezien het weer ook eindelijk een keer écht mee zat, waren alle benodigdheden voor een mooi dagje strand aanwezig. Door deze drie voorgaande redenen durfde ik het dan eindelijk aan; de eerste duik in de Grote Oceaan was een feit!
Nadat we ook een ander strand aan hadden gedaan en onze eerst pinguïn gezien hadden (weliswaar een dode, maar ach…), kwamen we aan in de Bay of Islands. Al vrij vlot leerde we een Schot en een Française kennen, zodat ik die avond samen met hen, mijn Nederlandse vrienden en nog wat Spaanse/Duitse Vriend(in)en uit eten zijn geweest. Hier zag ik ook meteen m’n eerste kiwi! Ook deze was echter dood, maar smaakte erg lekker op mijn Kiwi-Burger. ’s Avonds hebben we ons onder het genot van diverse Nieuw Zeelandse wijnen ook zeer goed vermaakt.
De volgende dag gingen we een tour maken door de Bay of Islands i.c.m. dolfijnen spotten in dezelfde Bay. Gelukkig waaide of regende het niet te hard, zodat niks onze trip nog in de weg kon staan. Althans dat dachten we. Nu was PRECIES ONZE(!) boot kapot. Gelukkig waren er nog meer aanbieders van soortgelijke reizen, dus we hebben alsnog de dolfijnen in levende lijven kunnen zien. Ook de trip met de daarbij behorende beroemde ‘Hole in the Rock’ mocht natuurlijk niet ontbreken. Uiteindelijk was het een erg leuke dag in het noorden van Nieuw Zeeland.
Eenmaal terug in Auckland werd het weer tijd voor een nieuwe wekelijkse activiteit op de dinsdagavond: de Pub-quiz. Ondanks dat ik mezelf met een huisje, bus-ov-kaart, bankaccount, baantje (stage), trein-ov-kaart, Haka dans, Maori eten, een vrij goede beheersing van de taal, etc., etc. redelijk goed geïntegreerd vind, viel dit toch vies tegen. Team Bitterballen uit The Netherlands faalde de eerste keer hard toen de kiwi sporthelden, plaatselijke artiesten en toch wel moeilijke Engelse woordgrappen geraden moesten worden. Ook bij de andere onderdelen waren we verre van succesvol, wat voor ons resulteerde in een mooie achtste plaats (van de 8 teams die meededen). De tweede week ging al een stuk beter, maar zelfs met onze punten van de 2 weken bij elkaar opgeteld stonden we nog lang niet op de top 3. Toch is het altijd erg gezellig en leerzaam!
Op zondag 18 november, hebben we voor de verandering een auto gehuurd en zijn we naar Piha Beach gegaan, wat bekend staat vanwege zijn goede surf mogelijkheden. Het was dit keer echter iets te koud om de zee in te gaan, maar we hebben ons zeker niet verveeld. Een van de meest hilarische (lees: beschamende) momenten was dat 1 van de Nederlanders onder ons, even in het Nederlands haar ongenoegen wilde uiten over het feit dat er geen koekje bij de koffie zat. Gelukkig is de desbetreffende persoon altijd heel subtiel in commentaar geven (niet dus), want de bediende bleek ondanks zijn afkomst uit Ecuador vloeiend Nederlands te kunnen spreken. Gelukkig nam iedereen het goed op en was het dus eigenlijk best grappig. Daarna nog even de vulkanen hier in Auckland bezocht en wat fotootjes gemaakt van de stad. Ook het schapen vangen was een groot succes.
Over vulkanen gesproken: De Mount Tongariro vuklaan (waar ik 2x ben geweest) is 21 november uitgebarsten. Gelukkig/helaas is die vulkaan nog best ver weg, dus heb er geen plezier/last van.
De groetjes!

  • 22 November 2012 - 20:12

    Anneke:

    Gelukkig verveel jij je niet. Had ik ook niet verwacht. Hier is Sint en Piet weer in het land. Ik zal je adres wel even doorgeven. Misschien krijg je wel iets lekkers voor bij de koffie. Groetjes ma xxx

  • 22 November 2012 - 22:33

    Ada:

    Gelukkig mijn laptop is weer gemaakt en ik kan je verslagen weer lezen.
    Het blijft leuk te lezen hoe je geniet en zoveel mensen om je heen hebt.
    O, ja ik ben inmiddels weer een jaartje ouder( ja zulke feestjes mis je he?) ;-)

    groetjes, Ada

  • 24 November 2012 - 04:58

    Niels Voorhorst:

    Ja ik heb begrepen dat ie weer aangekomen is ja. Hier komt de kerstman hier gelukkig aan morgen, dus mocht sinterklaas me niet kunnen vinden, dan hoef ik niet met lege handen te staan :)
    Haha ja en ook voor de andere dingen is het waarschijnlijk wel handig! OMG, ik had wel even een iets van me kunnen laten horen dan. Onder het motto: beter laat dan nooit, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! :) Ja, klopt! Dat zijn dan weer de nadelen als je weg bent... Volgend jaar ben ik er weer bij! ;)

    xx Niels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 25 Aug. 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 5506

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Down Under

Landen bezocht: