Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Niels Voorhorst - WaarBenJij.nu Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Niels Voorhorst - WaarBenJij.nu

Taupo

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

16 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Tijd voor een update:De week van maandag1 oktober was erg druk. Op maandagavond ben ik na mijn stage direct doorgegaan naar de University of Auckland, voor een lezing over samenwerking. Waarna we vervolgend diverse testjes/spellen moesten doen, om te kijken welk groepje het beste presteerde. Dit zorgde voor erg leuke en grappige momenten en een eerste prijs voor mijn team.
Dinsdagavondwas het weer tijd om naar de pub met de loterij te gaan en ook toen stond het geluk weer aan onze zijde. We wonnen een kan met shotjes en ook mocht mijn huisgenoot een rondreis door het hele Noordereiland in ontvangst nemen. Ook de 2x skydiven voor 50% korting mochten we in deze avond wederom in ontvangst nemen. Nadat we diverse mensen hadden ontmoet, was ook de rest van de doordeweekse avonden gevuld met leuke dingen.
In het weekend van 6/7 oktober was het tijd om onze verkenningsreis van het Noordereiland voort te zetten. We huurden een auto (behoorlijk nieuwe Suzuki Swift) en reden naar Taupo, aangezien hier de skydive moest gaan plaatsvinden. Helaas waaide het te hard, dus moesten we de volgende dag terugkomen. We zijn daarom maar naar de Huka Falls geweest en naar de vulkanische kraters (zie foto’s), wat erg spectaculair en mooi was om te zien (alleen niet om te ruiken).
Nadat we onze slaapplek hadden geregeld en lekker gegeten/geslapen hadden, ging de volgende ochtend om 5.45 uur de wekker om het skydivenopnieuw te proberen, maar het weer zat nog steeds niet mee. Gelukkig ging de wind eindelijk liggen en stapten we iets na 9 uur alsnog het vliegtuig in. Het vliegtuig klom en klom en toen ik dacht dat we op de 4 km hoogte waren, bleken we ‘slechts’ op de helft te zitten. Nadat we dan eindelijk op de juiste hoogte waren en prachtig uitzicht hadden over de besneeuwde bergen van Lord Of The Rings en het Taupo meer, was ik was de gelukkige die als eerste vanaf 4 km hoogte het vliegtuig uit mocht springen. Het was echt met meest spectaculaire ding wat ik ooit gedaan heb! Het was suuuuper GAAAF! Na een vrije val van 45 seconden die sneller voorbij gingen dan ik van tevoren had mogen hopen, opende de parachute zich endaalde we,genietend van de mooie omgeving, langzaam af en landen we weer veilig op de grond. De video zien jullie nog wel als ik terug ben.
Vrij snel na de sprong, reden we over een prachtige weg langs het Taupo meer richting hetTongariro National Park, om wat mooie foto’s te maken van de bergen die het decor vormde van de Lord Of The Rings films. Jammer genoeg hadden we slechts een weekend, want de omgeving was prachtig! Als afsluiter zijn we nog even gaan zwemmen in de warme vulkanische wateren, zodat we weer lekker uitgerust konden beginnen aan de lange terugreis naar Auckland.

De stageweek die volgde was ook erg leuk. Er was deze week namelijk een delegatie van t Nike hoofdkantoor uit Australie te gast. Nadat ik een vergadering/presentatie bij had gewoond ging het gesprek over mij. Wat ik deed en nog ga doen en ook over Nederland. Zo kende iedereen Hilversum, aangezien hier het Europese hoofdkantoor van Nike staat. Klein wereldje toch..
Ook kwam er nog iemand langs van NZ Interns, die wat foto’s van mij en de andere stagiair maakte. Nadat ik mijn gebruikelijke praatje over mijn werkzaamheden had gedaan, had ik daarna nog een heerlijke indiaanse lunch met hem, de stagiair en de baas.
Later in de week ben ik nog met de Indiaanse stagiair de hele dag op stap geweest voor een bedrijfsbezoek, wat een leuke ervaring was.
Afgelopen weekend hebben we niet zoveel bijzonders gedaan. Aankomend weekend staat er echter weer genoeg op het programma  De Groetjes!

  • 16 Oktober 2012 - 13:59

    Anneke:

    Hi Niels, ik ben blij dat ik lees dat je de film van je sprong aan ons in Nederland wil laten zien. Ik weet dan dat je terug komt. Ik heb er wel de twijfels erover gehad...hierin het kikkerlandje maak je toch minder mee. Geniet maar en ik lees de verhalen wel....geniet ik ook van. Xxx ma

  • 18 Oktober 2012 - 09:24

    Kitty:

    Wat gaaf een sprong van zo hoog! Maar ook doodeng haha. Ik zou het denk ik In m'n broek doen van angst....! Leuk dat je zoveel contacten maakt en dat ook al ben je zover weg het wereldje zo klein is....! Veel plezier met wat je komend weekend allemaal gaat beleven en succes bij je stage! Wij gaan klussen, en dit keer ook bij je broer :p
    Doei doei, groetjes kit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 25 Aug. 2012
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 5502

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Down Under

Landen bezocht: